tisdag 3 november 2015

Vision och verklighet

Min utförsäkringsperiod är över. I dag har jag därför lämnat in en ny ansökan om sjukpenning. Med tanke på hur det gick förra gången såg jag till att den var så komplett som möjligt, för att om möjligt undvika att det blir fel igen. Försäkringskassan har ju visat sig totalt ovilliga att medge att de kan göra några fel, och ännu mindre villiga att rätta till felen, om det omöjliga ändå på något sätt skulle ha inträffat. Därför var ansökan denna gång utrustad med 4 bilagor om totalt 36 sidor. Något säger mig att det inte kommer att bli rätt ändå...

Det får mig att tänka på att Försäkringskassan har en vision. Vackra ord, må ni tro! Om ni går in på Försäkringskassans hemsida och klickar på fliken Om Försäkringskassan hittar ni denna bild. Lägg särskilt märke till det stora hjärtat.


 Är det någon mer än jag som tycker att Försäkringskassan har en bit kvar tills de lever upp till sin vision?

1 kommentar:

  1. Håller med, tycker att en del blir orättvist behandlade som är ganska sjuka medans en del som ej är så sjuka får mer hjälp och lättare ersättningar.

    SvaraRadera